Asså har inte du bara lust o gråta?

För dem som förnekar sanningen, sluta förneka ni kommer att ångra er sen.
[23:93] Säg: "Herre! Om det är Din vilja att låta mig se det [straff] som lovas dem,
[23:94] Herre, räkna mig då inte till de orättfärdiga!"
[23:95] Vi har helt visst makt att låta dig bevittna det som Vi lovar dem [fastän Vi ger dem uppskov].
23:96] Fördriv det onda med en god handling; Vi har full kännedom om vad de påstår [om Gud].
[23:97] Och säg: "Herre! Jag ber Dig beskydda mig mot demonernas [alla] frestelser!"
[23:98] och: "Jag ber Dig beskydda mig, Herre, mot alla närmanden från deras sida!"
[23:99] [DEN IHÄRDIGE förnekaren framhärdar i att förneka sanningen] till dess att han känner dödens närhet. Då säger han: "Herre! Låt mig få återvända, ja, låt mig få återvända [till livet],
[23:100] så att jag får göra rätt, där jag [förut] försummade det!" Ack nej! Vad han säger är ord [utan mening]. Bakom dem [som lämnar denna värld] reser sig ett oöverstigligt hinder fram till den dag då de kallas till nytt liv.
[23:101] Den dag då basunen ljuder skall inga släktskapsband bestå mellan dem och de kommer inte att fråga efter varandra.
[23:102] Vinnarna är de vars [goda handlingar] väger tungt i vågskålen,
[23:103] och de vars [goda handlingar] väger lätt i vågskålen är förlorarna som har förverkat sina själar; de skall förbli i helvetet till evig tid.
[23:104] Där skall deras ansikten svedas av Elden och deras anletsdrag förvridas i en grimas [av smärta].
[23:105] [Och Gud skall säga:] "Lästes inte Mina budskap upp för er och påstod ni inte att allt var lögn?"
[23:106] De skall svara: "Herre! Vårt onda öde besegrade oss och vi gick vilse.
[23:107] Herre! Befria oss från detta [straff] och om vi återfaller [i synd], då hör vi sannerligen till de orättfärdiga."
[23:108] [Gud] skall säga: "Försvinn [till er förnedring]! Och [våga] inte tala till Mig!


Kommentarer
Postat av: Thea

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 05:33:58
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0