Hur vet vi att koranen är Guds ord?

Det finns många sätt och veta om det är från gud eller inte.
1. Koranen utmanar männsikor att skriva en bok som den.
17:88] Säg: "Om människor och osynliga väsen i samarbete försökte åstadkomma något som skulle kunna jämföras med denna Koran, skulle de misslyckas, även om de gav varandra all hjälp!"
2. Den utmanar alla att hitta ett fel i boken.
[4:82] Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen [innehåller]? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud.

Sen finns det mitt favorit sätt att bevisa koanen är från gud och det är genom vetenskapliga bevis. Om en person skapar en dator vem kan mest om den? såklart han som har skapat den. Samma sak med gud han har skapat allt och därför kan han mest om skapelsen.
Det finns ca 6000 verser i koranen och 1000 verser snackar om vetenskap.
Så jag tänkte börja med Koranen och big bang teorin. Vad är big bang teroin?
Big bang teorin går ut på att man säger från början så fanns det ingenting. Det fanns bara en prick! det var universum och runt den pricken så fanns det ingenting inte ens tomrum. Sen smällde den där pricken! och normalt sätt när nånting smäller så tänker man att det är massa saker som flyger omkring men det är inte så här utan det är den där pricken(universum) som flyger ut i ingenting (universum expanderar).
Detta har stått i koranen i 1400år! Hur visste en man som inte kunde skriva eller läsa sitt eget namn det här? han visste inte, utan han som har skapat allting har skickar ner det här till honom som ett bevis för oss människor.
[21:30] INSER DE inte, de som vill förneka sanningen, att himlarna och jorden [en gång] utgjorde en enda, sammanhållen massa och [att] Vi skilde dem åt? Och [vet de inte] att Vi har låtit allt liv uppstå ur vatten? Har de då ingen tro?

Den här versen håller med vetenskapen i en anna punkt och det är att allt liv har uppståt ur vatten.
Det här är bara del 1. Fler vetenskapliga bevis kommer. Frågor i kommentarerna!
källa: http://www.youtube.com/watch?v=EL-vlLEpZwI

Kommentarer
Postat av: Svarten

Jag har lagt till din blogg på länklistan "Muslimer som bloggar": http://tinyurl.com/cdb4dh

2011-02-07 @ 19:38:20
URL: http://svarten.blogspot.com/
Postat av: jannan

salam wa alaikum kära bror.



det finns många bra tjejer med en gudsfruktan min bror. Det gäller bara att se förbi de dåliga som syns mest..tack ska du ha, man blir stolt över att en bror yttrar sig så om en syster. barak allah fik a5 mustafa

2011-02-08 @ 18:58:00
Postat av: Jenny

Måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 15:55:21
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0